~ME~

~ME~
alone..

Sunday 29 January 2012

malas berfikir,tanya soalan "BODOH"

semua mesti tertanya- tanya kan apa kena mengena dengan soalan BODOH..
saya pon selalu tanya soalan yg kurang tepat pada masanya dan mengelarkan ia soalan bodoh itu bagi saya...
saya suka bukak blog orang ramai yang mempunyai cerita yg boleh menambahkan ilmu pengetahuan!! bagus jugak tuk semua kwn2..
ni saya nak kongsi la sikit pasai soalan bodoh yg saya baca disebuah blog tentang motivasi.. haha xpa klau kwn2 nak link dia nnt saya kasi diakhir post ni..jgn risau la!! sharing is caring 
ni antara soalan bodoh tetapi ini cuma andaian sahaja :


1) Ketika melawat seorang sahabat yang sedang sakit kuat di hospital, kita datang dan bertanya, “apa khabar  kau, sihat?”
2) Ketika melihat kawan sedang membasuh kereta, kita bertanya, “buat apa tu?”
3) Kita melihat kawan yang jatuh basikal hingga berdarah lutut, betis dan siku, lalu kita bertanya, “sakit ke?”
4) Kita lihat kawan kita menangis hingga merah mata selepas keluar dewan peperiksaan lalu kita tanya, “susah sangat ke soalan tadi?”
tapi bagi saya lah kwn2 mmg soalan yg bodoh!!dah tahu watpe nak tny lagi ish2..



Apa yang membuat ia dikategorikan sebagai soalan bodoh ialah kerana ‘situasi’ atau ‘suasana’ semasa soalan itu diajukan.Soalan ini terjadi kerana segelintir kita malas untuk berfikir kerana itulah bnyk soalan boleh dikategorikan sebegitu rupa..jadi mulai saat ini apa sahaja tindakan atau sebarang perlakuan perlulah berfikir dahulu...APA SAHAJA YANG KITA LAKUKAN PERLULAH BERFIKIR SEBELUM MENGELUARKAN SOALAN YG TIDAK BERNAS YG TERLINTAS DI MINDA... 
yang ni sahaja yang aq mahu kongsikan kalau nak lebih lagi pergi ke blog ENCIK OSMAN AFFAN..BEST RUGI XBACA... Nah link blog dia yg saya janjikan nak kasi.. 
http://www.motivasibelajar.com/ 

No comments:

Post a Comment